De waterdichte versie van de target blu eye vóór op motoren en scooters. Deze prijs is inclusief de montage. Lees meer
De bekende Target Blu Eye, ook wel politie verklikker genoemd, is nu in een speciale motorrijders uitvoering te krijgen.
Target Blu Eye is een uniek en wereldwijd gepatenteerd verkeersveiligheidssysteem dat je tijdig waarschuwt voor naderende hulpdiensten (bijvoorbeeld een politieauto). Ook als de hulpdienst geen zwaailicht en sirene voert.
De Target Blu Eye Motor heeft een waterdicht display met een extra fel wit led light om je te waarschuwen. Het audio signaal is uitgeschakeld.
Ook is de Motor 112 verklikker voorzien van een speciaal voor motoren geschikte dipool antenne gemaakt voor c2000 frequenties.
Ben jij ook wel eens aan de kant gezet door politie omdat je die vervelende linksrijder na een tijd toch maar eens rechts voorbij gaat omdat er een kilometer ruimte is op rechts?
Je kijkt in je spiegels ziet niets bijzonders en hup, Mooi strak voorbij. En even later een brave huisvader auto met “stop politie” die jij niet gezien had, maar zij jou wel.
Afrekenen. Terwijl die links rijder lekker door tuft en jou uitlacht.
Dat zal je met de Target Blu eye niet meer gebeuren. Dan weet je dat er grote kans is dat het hard afgestraft gaat worden.
Natuurlijk is de prijs van deze oplossing hoog. Maar bedenk je eens in hoeveel situaties jij compleet van je gas afgaat omdat er op dat overzichtelijke rechte stuk maar 60 gereden mag worden en een ander voertuig je volgt.
Zou dat politie zijn? Met de Target Blu Eye op je motor weet je het gewoon.
Of je zit op een weg met een doorgetrokken streep achter een sukkelende oma. Je bent er snel voorbij op je motor, de verleiding is dan ook groot. Maar wie ziten in die auto achter je?
Zo zijn er enorm veel voorbeelden te noemen waar je als motorrijder je niet als een gevaarlijke bestuurder gedraagt, maar acties gewoon niet mogen. Daarom rijden al veel relaxte motorrijders met een Target Blu Eye.
En daarvoor,is dit motor display ontwikkeld!
Legaal in heel Europa
Motor rijders die in heel Europa rijden hoeven niet bang te zijn voor problemen.
Alleen Frankrijk en Zwitserland gebruiken de Tetra digitale communicatie (nog) niet.
Voor welke voertuigen waarschuwt Blu Eye?
Blu Eye waarschuwt voor alle voertuigen die C2000 radio aan boord hebben en die het systeem aan hebben staan. Dit zijn:
- Ambulance
- Brandweer
- Politie (zowel regionale als landelijke eenheden)
- OS (= Onopvallende (politie) Surveillance)
- VROS (= Video Registratie Onopvallende Surveillance). Voor iedereen bekend van het televisieprogramma “Blik Op De Weg”.
Hoe werkt Target Blu Eye?
Nader je een hulpdienst, zoals politie, brandweer of ambulance, dan word je tijdig gewaarschuwd. Er klinkt een akoestische waarschuwing en een signaalsterktemeter op het bedieningsdisplay geeft in één oogopslag aan of de hulpdienst dichterbij komt of zich van je verwijdert.
In bijna heel Europa maken de hulpdiensten (ambulance, brandweer en politie) gebruik van een digitaal communicatiesysteem. In Nederland is dit systeem bekend onder de naam C2000. Wanneer de C2000 apparatuur in een hulpdienstvoertuig is aangemeld in het netwerk, wordt er om de paar seconden een synchronisatie-signaal verstuurd. Dit signaal wordt door Blu Eye ontvangen en omgezet in een akoestische en visuele waarschuwing op het informatiedisplay in je auto of op de motor. De afstand waarop Target Blu Eye een hulpdienst signaleert varieert van enkele honderden meters tot ongeveer één kilometer.
Werkt Blu Eye ook in het buitenland?
Blu Eye werkt door heel Europa en gedeeltelijk in de onderstaande landen:
Oostenrijk : gedeeltelijk, netwerk pas gereed eind 2017.
Spanje : gedeeltelijk. Wél in Catalonië, Baskenland en rond alle grote steden. Niet in het binnenland.
Blu Eye werkt niet in:
Frankrijk : gebruikt het oudere TetraPol systeem.
Zwitserland : gebruikt het oudere TetraPol systeem.
Tsjechië : gebruikt het oudere TetraPol systeem.
Italië : begin met uitrol Tetra netwerk in 2016.
Waarschuwt Blu Eye altijd voor naderende hulpdiensten?
Blu Eye signaleert altijd alle door de hulpdiensten uitgezonden signalen.
Echter, de hulpdiensten zenden niet altijd (periodieke) signalen uit. Hulpdiensten kunnen namelijk in 2 verschillende modi opereren TMO en DMO.
In TMO (Trunked Mode Operation) maakt de communicatieaparatuur gebruik van het C2000 netwerk en worden er altijd periodieke signalen uitgezonden die door Blu Eye worden gedetecteerd. In DMO (Direct Mode Operation) wordt er geen gebruik gemaakt van het netwerk en communiceren eenheden direct met elkaar. Er worden dan geen periodieke signalen uitgezonden. DMO wordt onder andere gebruikt tijdens verkeerscontroles waarbij diverse eenheden vanuit een commandowagen (die overigens zelf in TMO staat) worden aangestuurd. De aanwezigheid van in DMO gebruikte communicatieapparatuur wordt echter wel door Blu Eye gedetecteerd indien de apparatuur wordt gebruikt om gesproken berichten door te geven.